Σάββατο 14 Ιουνίου 2008

τηλεφωνικη...συναινεση


Η 75χρονη συνταξιούχος σήκωσε ανυποψίαστη το τηλέφωνο.

«Ποιος να είναι τέτοια ώρα;» σκέφτηκε.


Μια αντρική φωνή καλά εκπαιδευμένη άρχισε να την βομβαρδίζει με τα πλεονεκτήματα που θα είχε αν αποφάσιζε να φύγει από τον ΟΤΕ και να αλλάξει εταιρία.


H μάχη ήταν προφανώς άνιση από την αρχή. Από τη μία ο επαγγελματίας του τηλεφωνικού μάρκετινγκ, από την άλλη μια ηλικιωμένη που ελάχιστα καταλαβαίνει από τα τεκταινόμενα στο χώρο της τεχνολογίας. «Εγώ δεν θέλω να φύγω από τον ΟΤΕ», πρόλαβε να πει και τη διαβεβαίωσαν ότι δεν πρόκειται να συμβεί αυτό.


Οταν έκλεισε το τηλέφωνο
είχε μείνει με την εντύπωση
ότι την πήραν από τον ΟΤΕ
για να της κάνουν
«ένα δωράκι».


Ενα μήνα μετά ήρθε ο λογαριασμός. Της Vivodi. Ρώτησε τα παιδιά της όλο απορία γιατί της ήρθε αυτός ο λογαριασμός.Τι είχε συμβεί; Με όχημα μια προσφορά για 60 λεπτά δωρεάν ομιλίας η εταιρία είχε ερμηνεύσει τη συνομιλία, την οποία και είχε ηχογραφήσει χωρίς να το συνειδητοποιήσει η συνταξιούχος, ως συναίνεση για σύναψη συμβολαίου.


Μια μέθοδος που δικαιώνει τις ανά τον κόσμο μυστικές υπηρεσίες.


Ετσι, η κυρία Β. βρέθηκε να παραμένει συνδρομητής του ΟΤΕ στον οποίο συνεχίζει να πληρώνει το μηνιαίο πάγιο αλλά οι υπηρεσίες τηλεφωνίας χρεώνονται πλέον από την «ανταγωνίστρια» εταιρία.


Οταν τα παιδιά της αποφάσισαν να διερευνήσουν την υπόθεση άκουσαν με έκπληξη την υπάλληλο της εταιρίας να δηλώνει ότι αποτελεί πάγια πρακτική η «σύναψη σύμβασης» μέσω ηχογραφημένων συνομιλιών. Οταν ζήτησαν να ακούσουν αυτή τη συνομιλία η απάντηση ήταν ότι πρέπει να στείλουν το αίτημα γραπτώς.


Η εταιρία ζητά δηλαδή υπογραφή για να ικανοποιήσει ένα αίτημα του πελάτη αλλά δεν χρειάζεται υπογραφή για να κάνει «σύμβαση» μαζί του.Οπως έδειξε η έρευνα και οι ερωτήσεις στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών αλλά και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, το περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο.


Πολλοί από τους παρόχους υπηρεσιών τηλεφωνίας δουλεύουν συστηματικά με την ηχογράφηση συνομιλιών με «πελάτες». Οι περιπτώσεις συνταξιούχων, που δεν τα πάνε και τόσο καλά με την τεχνολογία, είναι ιδανικές.


Μέχρι να καταλάβουν κάποιοι συγγενείς (συνήθως τα παιδιά) τι συνέβη και να ζητήσουν την αποστολή των ηχογραφημένων συνομιλιών έχουν περάσει κάποιοι μήνες. Και βεβαίως πολλοί συνταξιούχοι ούτε φαξ ξέρουν να στείλουν ούτε έχουν τις φυσικές και ψυχικές αντοχές για να τρέχουν στις διάφορες υπηρεσίες και να κάνουν τις καταγγελίες τους.


Η ΕΕΤΤ και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή έχουν διαγνώσει το πρόβλημα και επιθυμούν να ασχοληθούν μαζί του αφού η σχετική νομοθεσία είναι μάλλον ασαφής και χρήζει διαφόρων ερμηνειών. Αυτό τουλάχιστον μας ειπώθηκε όταν ρωτήσαμε σχετικά.


Προς το παρόν κάποιοι έχουν το ελεύθερο να ψαρεύουν στα θολά νερά…Πέραν της μεθόδου της ηχογράφησης, με την οποία ο συνδρομητής όχι απλά δεν διαβάζει τα ψιλά αλλά ούτε τα μεγάλα γράμματα, ερωτηματικό αποτελεί η ευκολία με την οποία μπορεί μια εταιρία να πουλήσει υπηρεσίες σε άλλο πρόσωπο από αυτό που είναι ο επίσημος κάτοχος της τηλεφωνικής γραμμής.


Θα μπορούσε δηλαδή θεωρητικά ένας ανήλικος που δεν είναι δηλωμένο το τηλέφωνο στο όνομά του να συνάψει τέτοια σύμβαση με την εταιρία εν αγνοία των γονέων του.


ΕΤ


Δεν υπάρχουν σχόλια: